fbpx

Foto: Imagine cu noua colecție Binova Cucine, Bluna Wood Line, premiată cu Locul I categoria Kitchen Design la târgul Espritmeuble din Paris, 19-22 noiembrie 2022.


Psihologia luxului se referă la factorii psihologici care ne influențează percepția și bucuria pentru produsele și experiențele de lux. Modul în care acești factori se aplică în designul de bucătărie a devenit un subiect care ne atrage atenția în ultimii ani pentru că este parte integrantă din modelul nostru de business.

Lucrăm în categoria premium-luxury de mobilier de bucătărie.

Această categorie este un nivel mai sus de categoriile standard și poate urca pe cât de sus își dorește clientul nostru, în funcție de valoarea investiției. Proiectul de design este realizat de MyKitchen, iar mobilierul de bucătărie este produs la comandă în Italia de brand-uri etalon în design – Binova Cucine, Miton Cucine sau Zampieri Cucine, în cadrul unor sisteme avansate de producție tehnologică și artizanat.

Ce este luxul?

Adesea, definițiile comune pentru ce înseamnă lux, atât experiențe, cât și produse premium sau produse de lux, variază în funcție de niveluri socio-economice. Desigur, nu totul în viață este lux, unele lucruri sunt neprețuite, iar ceea ce poate fi lux pentru unii dintre noi este doar premium la o altă scară a valorilor.

bucătărie-harvey-specter

Pentru Harvey Specter din serialul Suits, luxul înseamnă costume impecabile bespoke și made-to-measure, mobilier cu influențe italienești/scandinave și un apartament penthouse cu bucătărie open space, insulă centrală și o colecție impresionantă de discuri vinil. Bineînțeles, acest stil de viață luxury vine la pachet cu acumularea unui grad superior de putere profesională, inclusiv financiară.

După cum știi din serial, Harvey este un avocat ultra-performant care lucrează 12 ore pe zi la birou și ajunge să se bucure de luxul apartamentului doar seara și dimineața pentru 2-3 ore. Evident, atunci când vorbim de puterea lui profesională sau financiară, aceasta vine la pachet cu toate avantajele, dar și cu anumite sacrificii, inclusiv un nivel de stres ceva mai ridicat.

Practic, cu cât Harvey rezolvă probleme mai mari, mai importante și mai stresante, cu atât câștigă mai mult, iar la final de zi, după ce a cucerit lumea afacerilor din Manhattan, Harvey se retrage discret în bucătăria din penthouse-ul lui luxury.

Luxul este adesea asociat cu materiale de înaltă calitate, măiestrie artistică și exclusivitate.

În general, articolele de lux sunt considerate a fi cele care nu sunt necesare pentru nevoile de bază ale omului, dar care oferă un nivel ridicat de confort, plăcere sau statut, astfel sunt parte din categoria dorințelor.

Ai acoperit necesitățile de bază, iar prin lux îți îndeplinești dorințele cele mai pretențioase. Luxul arată că meriți tot ce-i mai bun și mai frumos în viață. Ai câștigat acest drept, ai muncit pentru acest drept, meriți acest drept.

Exemple de bunuri, experiențe și servicii de lux includ îmbrăcăminte de designer, mașini de lux, proprietăți de lux, mobilier de lux, avioane private, bijuterii scumpe și călătorii de 5 stele. Aceste elemente sunt adesea asociate cu “cei bogați” și sunt adesea văzute ca simboluri ale succesului (profesional) și ale opulenței.

Unii dintre factorii psihologici cheie care joacă un rol în experiența de lux includ:

Căutarea plăcerii

  • Luxul este adesea asociat cu căutarea plăcerii, iar bucuria experiențelor și produselor de lux poate oferi un sentiment de satisfacție și împlinire.

Dorința de statut și exclusivitate

  • Luxul este adesea asociat cu exclusivitatea și statutul, iar dorința de a fi văzut ca membru al unui anumit grup socio-economic sau de a poseda anumite articole exclusive poate fi un puternic motivator pentru angajarea în experiențe de lux.

Nevoia de auto-exprimare

  • Luxul poate fi văzut ca o modalitate prin care persoanele se își exprimă stilul personal, iar bucuria experiențelor de lux poate fi legată de nevoia de auto-exprimare și individualitate.

Influența normelor societale

  • Percepția și bucuria noastră pentru lux pot fi influențate de normele și așteptările societale, precum și de marketingul și publicitatea mărcilor de lux.

Impactul culturii de consum

  • Creșterea culturii de consum și proliferarea bunurilor și experiențelor de lux au un impact semnificativ asupra percepției și bucuriei pentru lux.

Luxul în domeniul mobilierului personalizat

Categoria premium-luxury depășește cu câțiva indicatori de calitate categoria standard. Aici vorbim de piese de mobilier – custom sau ready-made – proiectate și realizate cu accent pe design personalizat, calitate, stil de viață și confort.

Mobilierul premium-luxury este realizat din materiale și finisaje de înaltă calitate și este proiectat de designeri sau mărci renumite în domeniu.

Mobilierul premium-luxury este achiziționat de persoane care au un gust pentru lucrurile fine și sunt dispuși să plătească în plus pentru piese de cea mai înaltă calitate. Este adesea asociat cu rafinamentul și îl poți vedea în cele mai luxoase proprietăți rezidențiale.

Luxul în bucătărie. Între rațiuni economice și practice, cât și în mod special, rațiuni estetice.

Ca studio de design de bucătărie, MyKitchen este în categoria premium-luxury, produse și servicii de calitate superioară care pot deveni luxury prin intermediul clienților noștri. Dacă clienții își doresc proiecte luxury, putem realiza bucătării luxury. Dacă clienții nu își doresc luxury, ci doar mobilier premium de bucătărie, putem realiza proiecte premium cu acceași originalitate.

Nu producem bucătării 100% luxury din punct de vedere al prețurilor, ori din punct de vedere al prestigiului brand-urilor cu care lucrăm. Există pe piață și brand-uri mai scumpe, mai prestigioase, mai exclusiviste, vezi Boffi, Valcucine, Poliform, Bulthaup.

Pentru noi, luxury înseamnă design inteligent.

Luxul în bucătărie este design creativ și funcțional, materiale de ultimă generație, finisaje sofisticate și electrocasnice de ultimă generație. Bucătăriile de lux sunt de obicei spațioase (peste 35 mp ori open space), dar pot fi și de dimensiuni reduse, fiind adesea concepute pentru a deveni locul central de socializare din casă. De exemplu, bucătăria lui Harvey Specter din Suits poate fi atât premium, cât și premium-luxury, în funcție de dotări. În mod sigur, bucătăria lui Harvey nu este standard.

Materiale:

  • Designul de lux al bucătăriei încorporează adesea materiale de înaltă calitate, cum ar fi ceramică, granit, Fenix, sticlă, inox și esențe de lemn exotic.

Electrocasnice:

  • Bucătăriile de lux integrează echipamente de ultimă generație, frigidere și mașini de spălat vase, precum și aparate de cafea încorporate, cuptoare, sertare de încălzire și alte echipamente specializate.

Elemente:

  • Designul de lux al bucătăriei poate include, de asemenea, caracteristici precum insule mari, mese snack pentru micul dejun, vitrine, pocket doors, ori sisteme culisante pentru blaturi.

Accesorii și tehnologie:

  • Scaune, sisteme de iluminat, soluții de depozitare, automatizări, control tehnologic.

Care este obiectivul nostru în design-ul inteligent de bucătărie?

Scopul general al designului de bucătărie este de a crea un spațiu frumos, funcțional, care este atât elegant, cât și confortabil. Acest tip de design încorporează adesea cea mai recentă tehnologie și tendințe de design, precum și materiale și abordări unice pentru a crea un spațiu funcțional și plăcut din punct de vedere estetic.

Câteva exemple de design inovator al bucătăriei includ utilizarea de materiale durabile, integrarea tehnologiei pentru smart home, electrocasnice multifuncționale. Un alt aspect al designului inovator al bucătăriei este încorporarea de elemente neașteptate sau neconvenționale, cum ar fi scheme de culori și juxtapuneri inedite de materiale.

Obiectivul designului inteligent al bucătăriei este de a depăși limitele a ceea ce este posibil într-o bucătărie și de a crea un spațiu unic și personalizat care să reflecte stilul și nevoile individuale ale proprietarului casei.

Merită să investești într-o bucătărie premium-luxury?

Alegerea să investești într-o bucătărie premium-luxury poate fi utilă pentru proprietarii de case care prețuiesc calitatea, funcționalitatea și design-ul timeless.

Bucătăria este realizată cu materiale de înaltă calitate și finisaje rezistente în timp.

Acest lucru poate oferi valoare și durabilitate pe termen lung, fiind o investiție utilă pentru proprietarii de case care intenționează să rămână în casa lor mulți ani.

Bucătăria poate spori valoarea totală a unei case.

O bucătărie de înaltă calitate, proiectată inteligent, poate fi un avantaj de vânzare major pentru potențialii cumpărători și poate ajuta la creșterea valorii unei proprietăți.

Bucătăria este proiectată pentru a satisface nevoile și preferințele specifice ale proprietarului casei.

Designul inteligent înseamnă să te bucuri de o bucătărie perfect adaptată modului în care îți place să gătești și să te distrezi, într-un spațiu confortabil și plăcut.

Bucătăria poate fi o sursă de mândrie și plăcere.

Investiția într-o bucătărie elegantă poate fi o experiență plină de satisfacții într-un spațiu luxos și confortabil pentru gătit și divertisment.

Explorează proiectele noastre

Am pregătit studii de caz pentru unele proiecte din portofoliul nostru, poți explora randări 3D și fotografii ale proiectelor finalizate. Multă inspirație!

Andrei Nicolescu

Andrei Nicolescu

Brand Manager MyKitchen | Telefon: 0751 785 785 | E-mail: info@mykitchen.ro | Sunt responsabil de activitățile de publicitate MyKitchen | Dacă vrei să colaborezi cu noi, sunt aici să fiu de ajutor.

MY KITCHEN STUDIO

Programări consultanță

Alege o dată și un interval orar din formular pentru a realiza o programare de consultanță design de bucătărie la showroom MyKitchen Studio.

MyKitchen. Bucătării cu personalitate.